ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
ביטוח משכנתא


מערכת
פורסם: 5/23/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא

 

מטרת ביטוח משכנתא היא שמירה מירבית על דירות ומבנים.

יתר על כך, ביטוח משכנתא מסייע בעת גרימת נזקים לנכס, והלווה טרם סיפק את תשלומי החובה לבנק שלו, אזי התשלום לחברת ביטוח יתפקד כהחזר הלוואה במגבלות הסכום אשר בוטח והיתרה, במצבים בהם ישנה, ללווה.

 


מסתבר שקיים יתרון משמעותי ללווה במסגרת ביטוח המשכנתא מכיוון שביטוח המשכנתא מכסה נזקים שונים כגון:  תיקון נזקי צנרת בבית אשר כרוך בהוצאה כספית גבוהה. על אף שנראה שהבנק, עתיד לקבל תנאים נוחים ללווה המחזיק בביטוח משכנתא - המצב בפועל שונה. פוליסת ביטוח חיים המוסבת לטובת משכנתא בחברת ביטוח הנה פוליסה בעלת קריטריונים דומים.

בימינו, כל הפוליסות בשוק יתקבלו ע"י הבנקים, וברוב המקרים יהיו זהים לאלו המוצעות על ידי הבנקים עצמם. אך מה שצריך לשים לב אליו זה סכום תשלום הביטוח המשתנה במקרים שונים.

אם סכום הביטוח  של הפוליסה לא ישביע את רצונו של הבנק, הוא רשאי לסרב לפוליסה כזו. ההבדל המהותי בין פוליסות שהבנק מציע לפוליסות של חברות הביטוח נעוץ במחיר.

ההבדלים במחירים עשויים להגיע בתקופת ההלוואה בסכומים של למעלה מעשרת אלפים ש"ח.


סוג ראשון של ביטוח המשכנתא הנו ביטוח משכנתא אשר בו ניתן לבטח את חיי הלווים
 וכך נתנת הגנה כאשר לא ניתן להחזיר את ההלוואה עקב מוות.

סוג נוסף של ביטוח משכנתא הנו ביטוח משכנתא אשר נועד לבטח את ערך הנכסים עצמם, וכנגדם ישנם הלוואות. סוג זה מגן על רוכשי המשכנתא ממצבים של פגיעות או ירידות משמעותיות של ערך הנכס, אשר יפגעו בעתיד על יכולתם להחזיר את תשלומי המשכנתא.

בכך ניתן למצוא סוגי ביטוח משכנתא שונים האחד ממשנהו של ביטוח משכנתא המיועדים למצבים שונים והמשרתים מטרות מסוימות.

חברות ביטוח רבות מציעות שילובים לביטוח המשכנתא הכוללים כיסויים ופרמיות שונות.

 

עולה כי ביטוח משכנתא הוא אופציה פופולרית ובמקביל מתפקד כענף רווחי מאוד בשוק הביטוח בישראל.

 

ניתן לרכוש ביטוחי משכנתא באמצעות גופים וחברות בתנאים נוחים בהתאם לצרכי המבוטחים. לדוגמא, ישנן חברות המציעות ביטוחי משכנתא איכותיים, הבנק וגורם אשר מלווה כסף בנוסף למשכנתא מציעים ללווים אפשרות רכישת ביטוח משכנתא אשר יבטח אותם גם מצבי קיצון כגון פגיעות הנגרמות לאדם או לרכוש.

banner