ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
ביטוח חיים

ביטוח חיים מסייע לנו ביום שבו כלכלת המשפחה נפגעת עקב מות אדם קרוב


מערכת
פורסם: 5/23/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ביטוח חיים

ביטוח חיים

 

מטרתו הבסיסית של ביטוח חיים היא להגן על היקרים לנו מפני קשיים כלכליים במקרי מוות, נכויות או מחלות קשות של מי שנחשב כמפרנס המשפחתי, הגורמים לשינוי קיצוני באורח חיי המשפחה ופוגעים בהכנסותיה.

הנטייה הכללית מלווה בלבטים רבים בין אם לרכוש פוליסת ביטוח חיים, וברוב המקרים נוטים הצעירים לדחות את הנושא או להתעלם ממנו.

ביטוח חיים משמעו לחשוב על העתיד שלנו. נושא ביטוח החיים מחייב להתמודד עם נושא שאינו נעים אך מאוד חשוב במעלתו.

 

 

ישנם מספר פוליסות ביטוח חיים המשלבים גם מרכיבי חיסכון ומטרתם היא שימור רמת החיים גם לאחר פרישה מהעבודה שהרי רמת החיים שלנו מבוססת על ההכנסה אותה אנו מייצרים במהלך השנים. במקרים כגון:  אובדן כושר עבודה, פטירה או פרישה לגמלאות, אם לא דאגנו מראש ליצור לעצמנו חלופות הכנסה, האילוץ יהיה לרדת ברמת החיים.

 

ביטוח חיים יכול לבוא כביטוח ריסק בלבד, ביטוח חיים יכול לכלול תוכנית חסכון לגיל הפרישה או כזה הכולל גם את מרכיב אובדן כושר העבודה.

תנאי הביטוח והחיסכון תלויים ברמת ההכנסה ורמת החיים של המבוטח.

 

ביטוח חיים מתאפשר עד גיל הפרישה,  גיל 65.

 

 

היבט מעניין הוא שכיום ניתן לרכוש כמה ביטוחים במקביל ולקבל פיצוי ממספר פוליסות בידיעת המבטחים, כך שבמקרה של נכות או מוות ישולמו הסכומים במצטבר על פי הפוליסות שנרכשו.

לדוגמה, ביטוח חיים פרטי לצד ביטוח מנהלים הכולל בתוכו ביטוח חיים.

כמו כן, סכום הפיצוי אינו מוגבל ותלוי בעלות הביטוח שאדם מעוניין לשלם ובהסכמת חברת הביטוח למכור את הביטוח בסכום המבוקש.

 

ביטוח חיים אינו יכול להתבטל באופן חד צדדי על ידי חברת הביטוח, כך שגם במקרה של הרעה במצב הבריאותי, הביטוח ימשיך להגן על בעליו.

ביטול הביטוח באופן חד צדדי יכול להתקיים רק כאשר המבוטח לא משלם את דמי הביטוח החודשיים.

ביטוח חיים יכול להוות חיסכון לגיל הפרישה וגם במקרה של מוות המוטבים יקבלו את הסכומים שנחסכו.

 

על פי רוב, חברות ביטוח מחלקות את החסכון שנצבר על פי כמות חודשים עליהם הן מהמרות שמבוטח מסוים חי וזכאי לקבל קצבה.

חשוב להבין כי באופן טבעי, עקב העליה בתוחלת החיים פוליסות ביטוח חיים שונות עברו עדכון כך שעכשיו סכום הקיצבה קטן על מנת שהחיסכון שנצבר יוכל להספיק לשנים רבות.

 

סוגי ביטוח חיים :

 

# ביטוח מנהלים וקרן פנסיה – מוכר לרוב האנשים. ביטוח מנהלים וקרן פנסיה מכילים סעיף נוסף העוסק באובדן כושר העבודה, והפרשת סכומים מסוימים בעת פרישת שכירים. מעסיקי שכירים משתתפים בחלק מן הפרשות פוליסה, וכך מאפשרים להקציב סכומים נמוכים להפרשה חודשית.

 

# ביטוח חיים רגיל - ניתן לרכוש בכל חברות הביטוח, וכולל פיצויים וקצבאות במקרים של איבוד כושר העבודה ונכות גופנית. המבוטח מקבל הכנסות גם כאשר פרש לגימלאות.

 

# ביטוח חיים ריסק - מכסה את המבוטח במקרים של איבוד כושר עבודה, נכות, תאונה או בזמן שיש נזקים ממשיים לגוף. במקרים כאלו ניתן להרחיב את ביטוח החיים, בייחוד עבור משפחות שאיבדו את יקיריהם, על מנת לאפשר הכנסה לכלכלת בני המשפחה.


# ביטוח ריסק  - מקרה בו המבוטח הלך לעולמו, משפחתו מקבלת קצבת ביטוח. אם המבוטח מגיע לגיל פרישה - מסתיים הביטוח.


# ביטוח חיים ריסק בשילוב אופציה לחיסכון - שילוב של הטבות ביטוח חיים ריסק עם פיצויים הניתנים כתוצאה מאיבוד כושר העבודה.

 

מחפשים עורכי דין העוסקים בתחום? הכירו את האתר המוביל לדירוגים והמלצות על עורכי הדין הטובים בארץ. אתר BDI. וכן היכנסו לקבלת המלצות על משרד עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון.

banner