ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
שמאים

שמאים בבואנו לבחון את הצרכים שלשמם אדם יזדקק לשמאים, הרי קיימים שלושה תחומים עיקריים : שמאים לרכב, שמאים לרכוש ושמאים למקרקעין. כל

איריס לקנר
פורסם: 5/23/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאים

 

שמאים

 

בבואנו לבחון את הצרכים שלשמם אדם יזדקק לשמאים, הרי קיימים שלושה תחומים עיקריים : שמאים לרכב, שמאים לרכוש ושמאים למקרקעין.

כל אספקט של נכס כזה או אחר ונמצא בבעלותך ואתה מעוניין להעריכו או לאמוד נזק שנגרם – שמאים יוכלו לעזור לך ברגע המכריע.

 

 

תחום השמאות בארץ, למשל, הוא נרחב, מבוקש ומאוד פופולארי בקרב צעירים המחפשים מקצוע מעניין ומכניס בחיים כמו גם לאנשים באמצע החיים הרוצים לנסות מזלם בתחום או להחליף עיסוק.

שמאים - בהיותם אלו העוסקים בהערכה וקביעה של שווי כספי של רכוש מסוים -  וגם אלו העוסקים בהערכת נזק כספי הנגרם לרכוש בעת תאונה או לאור פגעי טבע (מה שקרוי בעגה המקצועית כ"פורס מז'ור")  נותנים אומדן כללי לגבי עלות התיקון.

 

כל תחומי שוק העבודה והתעשייה דורשים בשלב כזה או אחר את שירותי השמאים.

 

בשל מורכבות עולמם של השמאים, קיימת התמקצעות למספר תתי תחומים, כאשר כל אחד הוא מקצוע עצמאי העומד בפני עצמו.

 

לימודי שמאים לתחום המקרקעין מקנים ללומדים את התחום מידע והבנת הכוחות השונים הפועלים בשוק הנדל"ן, כמו: עיריות, משרדי ממשלה, מנהל מקרקעי ישראל, בנקים, שלטונות המס או מע"צ.

לימודי שמאים לתחום הרכב מקנים את הכלים והמיומנויות הדרושים עבור תמחור נכון של רכב – עובדה היכולה ואף משפיעה על מחירו בשוק, החזר כספי מהביטוח במקרה של תאונה וכו'.

שמאים מלומדים ומיומנים, משתלבים במגוון רחב של מוסדות פיננסיים, ביניהם: חברות ביטוח ובנקים, בתי משפט, רשויות מקומיות, חברות מסחריות שונות וכיו"ב.

 

לשם לימודי שמאות מקרקעין, לדוגמא, יש צורך בתואר ראשון. לימודי שמאות רכב לעומת זאת פתוחים לכולם ללא תואר כזה או אחר כתנאי קבלה.

מחירי קורסי שמאים נחלקים בין שמאי מקרקעין לבין שמאי רכב.

בממוצע, מחיר קורס שמאי מקרקעין נע בין 15,000 ש"ח עד ל-25,000 ש"ח ואילו מחיר קורס שמאי רכב נע בסביבות ה -  11,000 ש"ח.

בישראל קיימות מספר מכללות המציעות לימודי שמאות.

 

 

banner