ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
מאמר בנושא שמאות


ברוך
פורסם: 12/24/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאות

שמאות

לנכסי נדל"ן. מכיוון שהערכה זו של שווי מקרקעין על ידי שמאי היא בעלת חשיבות רבה ומהווה אסמכתא נדרשת מהעוסקים בשמאות רמת מומחיות גבוהה. השמאים נדרשים להפגין יעד בתחומים כגון כלכלה, מיסים, הנדסה אזרחית, משפט ועוד. בישראל ההכשרה למקצוע כוללת לימודים לקראת 10 בחינות בנושאים שונים. לאחר שעובר השמאי לעתיד את הבחינות הראשונות הוא רשאי להתחיל בהתמחות שנמשכת שנה. במהלכה עליו לעבור מספר בחינות נוספות.

תחום השמאות כיום


שמאות כמקצוע הוא מעין גילדה מודרנית בדומה למקצועות אחרים כגון ראיית חשבון ועריכת דין. כרטיס הכניסה למקצוע כולל מעבר של 10 בחינות, התמחות בת שנה ומעבר לכך כל אחד המבקש לעסוק בשמאות בישראל חייב להיות בעל תואר אקדמי. ההצטרפות למקצוע אם כן היא לא פשוטה ונדרשת השקעה רבה בלימודים, בבחינות ובתקופת ההתמחות.


כאשר אדם עובר את כל הנדרש ונעשה לשמאי צפויה לו פרנסה קבועה ברמה כלשהי. מקצוע השמאות לא סובל מאינפלציה גבוהה כפי שקיימת בשוק עורכי הדין בישראל ולכן יכולת ההשתכרות של שמאים עשויה להיות ודאית יותר.  את מקצוע השמאות בישראל מסדיר חוק השמאות מ-2001. החוק קובע שתהיה מועצה שתפקח על הכניסה למקצוע, קרי על הרישום בפנקס, על עריכת הבחינות ועל בדיקת ההתמחות. מועצת השמאות כוללת 11 חסרים ופועלת מתוקף החוק המוזכר לעיל.


לשכת שמאי המקרקעין היא למקצוע השמאות מה שלשכת עורכי הדין היא למקצוע עריכת הדין. הלשכה אחראית על בקרה של העוסקים במקצוע, מטפלת בתלונות, דואגת לחבריה מבחינה משפטית ומבחינות אחרות, מקדמת חקיקה רלוונטית בכנסת, מחזיקה מאגר של ידע מקצועי בדמות ספרי ומאגרי מידע אחרים, מארגנת השתלמויות שונות לעוסקים שמאות ועוד. הלשכה מאגדת את כל העוסקים במקצוע השמאות בישראל ופועלת על בסיס תשלום דמי חבר שמשולם מכיסם של החברים בלשכה על פי הוותק שלהם במקצוע.

מחפשים עוד מידע בנושא? בקרו באתר INVEST וקבלו מידע נוסף אודות מגרש להשקעה, קרקעות להשקעה ועוד שלל פרוייקטים ויוקתיים בתחום הנדלן.