ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
 
 
מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא הוא, למעשה, 'תעלול פיננסי' לא מסובך החוסך למי שמבצע אותו עד עשרות אלפי שקלים בתשלומי המשכנתא. במילים אחרות, זהו מימון מחד


איריס לקנר
פורסם: 12/23/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית מיחזור משכנתא

 

 

מיחזור משכנתא הוא, למעשה, "תעלול פיננסי" לא מסובך החוסך למי שמבצע אותו עד עשרות אלפי שקלים בתשלומי המשכנתא. במילים אחרות, זהו מימון מחדש של משכנתא קיימת.

 

 

מה נדרש ממי שמבקש לבצע מיחזור משכנתא? בכמה ניתן להוזיל את ריבית המשכנתא הממוחזרת? איך ממחזרים? כל התשובות, לפניכם

 

מדוע כדאי למחזר משכנתא ?

ראשית, על מנת לצמצם את מספר השנים שנותרו למשכנתא הקיימת.

שנית, על מנת להקטין את סכום ההחזר החודשי של המשכנתא הקיימת על ידי מחזורה.

וגם כדי לנצל ריביות נמוכות בשוק שתקבע עבורנו ריבית משכנתא חדשה.

 

מתי כדאי לבצע מחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא כדאי לבצע כאשר משהו השתנה משמעותית במצב של בעלי המשכנתא בעת לקיחת המשכנתא או לחילופין, במצב השוק, כמו למשל ירידה משמעותית של הריבית במשק, זכייה בלוטו, עבודה טובה יותר המאפשרת החזר גדול יותר מידי חודש.

 

באיזה בנק כדאי לבצע מיחזור משכנתא

ראשית עלינו לשאול את עצמנו האם  לבצע מיחזור משכנתא בבנק המקורי או בבנק חדש.

היתרון בביצוע מחזור משכנתא בבנק המקורי ממנו נלקחה המשכנתא הוא חסכון בתהליך מילוי הטפסים, תשלום מחודש לשמאי ודמי פתיחת תיק משכנתא.

היתרון בבדיקה מול בנק אחר הוא בכך שלבנק חדש יהיה יותר תמריץ לעזור במחזור המשכנתא שכן בניגוד לבנק הראשון, הוא לא עשוי להיפגע מרווחיות יורדת תיק המשכנתא, אלא רק להרוויח.

כדאי לדעת כי לבנקים ישנם גופים שונים המסייעים בתהליך מיחזור משכנתאות ומומלץ להיוועץ בהם, או ביועץ משכנתאות. במיוחד אם השירות הראשוני איננו כרוך בתשלום.

 

ומה עם עמלות פירעון מוקדם ?

בביצוע מיחזור משכנתא משלמים "קנסות" לבנק למשכנתאות ממנו נלקחה המשכנתא. קנסות אלו הן "עמלות פירעון מוקדם".

ובמה דברים אמורים ? במקרה של מיחזור משכנתאות נפרעת המשכנתא הראשונה ולכן צריכים לשלם עמלת פירעון מוקדם. לפני שממהרים להתרגז על הבנק, יש להבין כי אם נלקחה משכנתא בריבית של 8%, למשל, וכעת רוצים לבצע מיחזור למשכנתא בריבית של 6%, כנראה שזו הריבית המקובלת במשק. אבל אל נא נשכח כי הבנק הוא מתווך פיננסי. מה שאומר כי את הכסף שהלווה לבעלי המשכנתא בזמנו בריבית של 8% הוא קיבל ממישהו שחסך בבנק סכום דומה וקיבל תמורתו נאמר 6.5%. הווה אומר שיש "לפצות" את הבנק על הירידה שלו ברווח .

 

 

banner