ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
שם:
טלפון:
אימייל:
הערות:
 
 
תביעות ביטוח לאומי – המדריך

פעמים רבות, יבקש האזרח לתבוע את ביטוח לאומי. בשונה מתביעות מזדמנות נגד חברה פרטית או מועצה מקומית, כאן מדובר בתביעה שעלולה להתרחש פעמים רבות


פורסם: 12/4/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית תביעות ביטוח

פעמים רבות, יבקש האזרח לתבוע את ביטוח לאומי. בשונה מתביעות מזדמנות נגד חברה פרטית או מועצה מקומית, כאן מדובר בתביעה שעלולה להתרחש פעמים רבות במהלך חייכם: אם נפצעתם ואתם טוענים לאחוזי נכות, אם חליתם במחלת מקצוע בעבודה, אם מסיבה כלשהי אתם לא יכולים לעבוד, וכל סיבה אחרת שמשפיעה לרעה על כושר היצירה וההשתכרות שלכם – מחייבת לערב את ביטוח לאומי, וזה נעשה דרך תביעת מוסד זה. לכן, כל אזרח צריך שיהיה לו עורך דין מומחה לנושאים כמו תביעות ביטוח לאומי. האמור בשורות הבאות אינו תחליף לעורך דין, אך הוא בהחלט מהווה מדריך ראשוני לקראת ניסוח תביעה מוצלחת.


הכינו את כל המסמכים הקשורים לתביעה שלכם
 
מסמכים המעידים על הפציעה שלכם, דו"ח עובד במקום עבודה (הדו"ח שלכם בתיק האישי), מסמכים הקשורים לפינוי שלכם באמבולנס, כרטיסי נסיעה באוטובוס או קבלות ממוניות, קבלות על תדלוק ברכב פרטי אם הוא זה שהסיע אתכם לבית החולים, מסמכי טיפול בבית חולים, קבלות על תרופות והפניות לביצוע בדיקות. בשורה התחתונה, כל מסמך שיהיה בידכם יהיה קריטי לניסוח התביעה. ייתכן כי עורך דינכם ישלח אתכם להשיג מסמכים נוספים, ואף יסייע לכם בהשגתם אם הגורמים המחזיקים במסמכים הללו יסרבו לתת לכם אותם.

התעניינו באופן ניסוח התביעה אצל עורך הדין
 
ודאו שהוא נעזר בחוות דעת רפואית ומשפטית, ולא עובד בגפו. ודאו כי המומחה שמספק לו את חוות הדעת הוא מומחה בעל שם בספרות הרפואית או המשפטית. כמו כן, חשוב מאד לוודא כי כתב התביעה יהיה כתב ענייני, שדן במקרה הפרטי שלכם, ולא מסתמך על סטטיסטיקות או על הוכחות למחצה בסגנונות אחרים, אלא רק על העובדות לאשורן, עמן בית המשפט לא יוכל להתווכח.  
 
טיפים וטריקים למימוש התביעה כחוק – לטובתכם
 
אם ביטוח לאומי קיבל את התביעה ומעוניין שתעברו וועדה, בקשו מעורך דינכם להיות נוכח בה. זו זכותכם על פי חוק. כמו כן, ודאו כי תרגלתם תסריטים שונים שיהיו בוועדה, וכיצד להתגונן משפטית מפניהם לצד עורך דינכם. במילים פשוטות, כשתזומנו לוועדה, מוטב לבוא מוכנים.
 
למידע נוסף על תביעות ביטוח תאונות תלמידים צרו עמנו קשר לסיוע וייעוץ משפטי!