ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
שם:
טלפון:
אימייל:
הערות:
 
 
פיצויים עקב מחלת מקצוע

פיצויים עקב מחלת מקצוע כידוע, פיצויים עקב מחלות מקצוע נדרשים כאשר אתם חשודים כחולים במחלת מקצוע. מחלת מקצוע היא מחלה אותה מגדיר המחוקק כ


פורסם: 4/13/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית מחלות מקצוע ביטוח לאומי
 
פיצויים עקב מחלת מקצוע
 
כידוע, פיצויים עקב מחלות מקצוע נדרשים כאשר אתם חשודים כחולים במחלת מקצוע. מחלת מקצוע היא מחלה אותה מגדיר המחוקק ככזו שנספגה בגוף האדם עקב עבודה מסוימת, בסביבה בה קיים חשד סביר להידבקות במחלה. לרוב, מדובר בסביבה כמו בתי זיקוק בה עובדים עם חומרים מסרטנים כדוגמת אסבסט, ואפילו סביבות עבודה מוכרות יותר כמו הוראה וניהול, בהן קיים סיכוי סביר להידרדרות מיתרי הקול עקב ריבוי צעקות, ואם אתם מנהלים או מורים בסביבה שהיא עצמה רועשת: בית ספר לקטנטנים, מפעל גדול המייצר את מוצריו ברעש בדציבלים גבוהים וכד' – אתם חשופים גם להידרדרות או חלילה אובדן שמיעה. עבודות בהן נחשפים להידרדרות או אובדן ראיה קשורות במיוחד לתעשיית ה- LOW TECH במיוחד באזורי הנופש בחופי הים. הראשון להיחשף למחלת מקצוע הקשורה לראייה הוא המציל במקומות אלו אם הוא לא מקפיד על שהייה בסוכה שלו ועל הרכבת משקפי שמש.
 
אם התקבלת לאחת העבודות שצוינו מעלה - צייד את עצמך כבר ביומך הראשון בעורך דין
 
אין לדעת אם מחלת המקצוע תתרגש עליך או על הקולגה שלך, אבל עדיף שאתה תהיה מוכן לכל תרחיש. האם היית פוצח בקריירה הקשורה לעבודת ידיים כמו ציור, נגינה או חדר כושר בלי מאמן פלדנקרייז צמוד? סביר שלא. אותו דבר – בקריירה במפעל אסבסט או כמציל בים ובבריכה. כיום מי שעובד בזה, במיוחד כשמדובר בביטוח הלאומי הישראלי הנוקשה, חייב שיהיה לו עורך דין שידע להגן עליו מהביורוקרטיה של ביטוח לאומי ביום פקודה.
 
דוגמאות לתסריטי ביטוח לאומי שלא הייתם רוצים להיתקל בהם כחולים במחלות מקצוע
 
"סירוב: לא הוכח קשר בין מצבך המסרטן כיום לבין שהותך במקום עבודתך".
 
"סירוב: העובדה שהידרדרת בשטף הדיבור היא לא הוכחה. אתה כשיר לחזור ללמד".
 
"סירוב: בעיות שמיעה קורות לרבים וטובים בגילך המתקדם. זה לא קשור לעבודה כמנהל".
 
אלו לא ציטוטי סרק, אלא תוצאות בדיקות של וועדות ביטוח לאומי שמתרחשות יום יום שעה שעה, כאשר הממשלה וביטוח לאומי נמצאים בניגוד אינטרסים מולכם – כעובדים במקצועות החושפים אתכם למחלות מקצוע. האינטרס של רשויות השלטון הוא שיישארו כמה שיותר עובדים במשק, והאינטרס שלכם, ובצדק, הוא לקבל את זכויותיכם כחולים במחלת מקצוע. הבעיה החמורה יותר היא שאזרחים רבים שבאמת חולים במחלת מקצוע מאמינים לרשויות השלטון, חוזרים לעבוד ובמקרים מסרטנים מוצאים את מותם בגיל 50, וגם אז הביטוח הלאומי מסרב לא מעט פעמים להכיר בטעותו וטוען באמצעות עורכי דינו שאין קשר למקצוע. עם עורך דין ביטוח לאומי שייצג אתכם כעובדים בדימוס לא תגיעו בכלל למצב הזה. כבר בשלב מוקדם של המחלה תקבלו את כל זכויותיכם.