ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
שם:
טלפון:
אימייל:
הערות:
 
 
מחלות מקצוע ביטוח לאומי

הגדרות כמו מחלות מקצוע ביטוח לאומי מגדיר כפציעה, הגבלה או מחלה שנגרמה כתוצאה ממקום העבודה: סרטן שנגרם מחומרים מסרטנים, שאיפת גזים רעילים


פורסם: 11/15/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית מחלות מקצוע ביטוח לאומי

 

הגדרות כמו מחלות מקצוע ביטוח לאומי מגדיר כפציעה, הגבלה או מחלה שנגרמה כתוצאה ממקום העבודה: סרטן שנגרם מחומרים מסרטנים, שאיפת גזים רעילים ופגיעה מהם, חשיפה לחפצים מסוכנים ונפילת קורבן לסכנות שבהם, וכד'. במקרים כאלו, על אף שאתם פצועים הביטוח הלאומי ידרוש דרישה חדה כתער, אשר לעתים תרגיש לכם חדה יותר מהסכין שפצע אתכם בעבודה או הגז שבטעות נחשפתם אליו: הוא ידרוש הוכחה שהפגיעה שלכם נגרמה בעבודה וכתוצאה מהעבודה.

כיצד משיגים הוכחה כזו?

יש להיפגש עם עורך דין המתמחה במחלות מקצוע ובוועדות של ביטוח לאומי. הוא יאסוף את כל הראיות הנסיבתיות שזה קרה, כולל הוצאת חומר מסווג עליכם ממקום העבודה וגיבושו לכדי כתב הוכחה כולל שיהפוך בהמשך להיות כתב תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי.

האם ניתן להכריע את ביטוח לאומי בכוחות עצמנו כשאנו לוקים במחלות מקצוע?

זה יהיה מאד קשה, גם כי במקום העבודה תצטרכו לדעת בדיוק אלו מסמכים לשלוף, וזה לא כזה פשוט, וגם כי לא משנה מה תעשו, תמיד יהיה הפקיד המספיק מתוחכם בביטוח הלאומי שיידע להגיד לכם לא. למה? כי תמיד יימצא סייג להשתמש בו נגדכם. למה שהוא ישתמש בסייג נגדכם? כי הוא יכול: מאד פשוט. כשיש עורך דין לצדכם הוא יחשוב פעמיים, ולרוב – יאשר לכם וועדה, וגם במהלך הוועדה תהיו זכאים לייצוג של עורך דין.

מה בוועדה?

הוועדה היא וועדה רפואית שבאה לבדוק את מצבכם ולאשר שאתם לוקים במחלת מקצוע. הוועדה תהיה הרבה פחות פולשנית והרבה יותר עניינית עם עורך דין הנמצא לצדכם. בדומה לשיח הראשוני עם ביטוח לאומי, גם בוועדה פקידיו מתנהלים באופן לא מזמין במיוחד כלפי מי שלא שכר עורך דין, וזה עלול להגיע גם לבדיקות פולשניות מאד שנעשות אפילו לחיילים קרביים, כולל אלה שלחמו כעת בצוק איתן ונפצעו. בשתי מילים: לא כדאי. עם עורך דין שמילה שלו היא מילה הדברים הללו כלל לא יהיו חלק מהסילבוס בוועדה.

מסקנות

עורך דין ביטוח לאומי המתמחה במחלות מקצוע ובהחמרת מצב מגביר את סיכוייכם לוועדה ומגביר את סיכוייכם לזכות בוועדה בקצבת נכות. זה לא משמח אפילו אותנו שדברים שמגיעים לכם על פי חוק ניתנים להגשמה רק עם עורך דין, אך במוסד כה סבוך כמו הביטוח הלאומי זהו כנראה המוצא היחיד על פי ממצאים סטטיסטיים מובהקים למדי.