ביטוח

ביטוח | פרסם כאן
 
 
שם:
טלפון:
אימייל:
הערות:
 
 
תביעות ביטוח

תביעות ביטוח מוגשות לחברות הביטוח במצבים שונים, אך ניסוח תביעות ביטוח למוסד לביטוח לאומי זה כבר עסק הרבה יותר מורכב. חברת ביטוח כמו הביטו


פורסם: 11/15/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית תביעות ביטוח
 
תביעות ביטוח מוגשות לחברות הביטוח במצבים שונים, אך ניסוח תביעות ביטוח למוסד לביטוח לאומי זה כבר עסק הרבה יותר מורכב. חברת ביטוח כמו הביטוח הלאומי היא בבעלות המדינה והיא מבטחת מעל מיליון וחצי בני אדם עובדים או בעלי כושר השתכרות. על כן, ההתנהלות בין הפקידים שלה לבינכם מטבע הדברים תהיה התנהלות חשדנית בה הפקיד חושד באזרח כרמאי והאזרח מתייחס לפקיד ככבדהו וחשדהו גם בהינתן קצבה: האזרח המקבל את הקצבה יודע שזה לזמן שאול, ושהמוסד עושה מעקבים אחרי המשולמים שלו כדי לוודא מתי הם יבריאו ויהיה ניתן לבטל אותה (מה שאכן מתרחש בפועל).
 
אם אתם יודעים שיש לכם עניינים בביטוח לאומי: מחלות מקצוע, קצבת נכות מטעמם וכד' – שכרו עו"ד
 
רצוי שבמקרים כאלו יהיה עו"ד קבוע שכל הייעוד שלו: הגנה עליכם מביטוח לאומי. מכתבים על ביטול קצבאות נשלחים לכל סוגי מקבלי הקצבאות – מעובדים מוגבלים ועד חד הוריות, ובמציאות של היום שנת 2015 קשה מאד להסביר את עמדתכם מבלי שיקום הפקיד התורן ש- "יוכיח" כביכול שהוא צודק ואתם טועים. למה זה ככה? כי כפקיד עובד מדינה הוא מכיר בעל פה, או בהיכרות טובה מספיק, את כל הנהלים שמסייעים לו ומשמשים נגדכם. אבל יש גם נהלים שמיטיבים אתכם כמבוטחים, ואותם רק עורך דין ביטוח לאומי יודע ומכיר, והוא יזכיר אותם גם בניסוח תביעות ביטוח לאומי, וגם כאשר הוא ייפגש לעימות עם הפקידים בוועדה.
 
"אבל אם אני צודק ואני באמת פצוע או חולה, למה שביטוח לאומי לא יאמינו לי"?
 
את השאלה הזו אנחנו כל הזמן שומעים בוורסיות שונות. לצערנו ככה עובדת המציאות. דיי לקרוא בעיתונים כיצד עובדי כפיים וחיילים לוחמים שנפצעו נחקרים חקירות מביכות בוועדות של הביטוח הלאומי, ולעתים לא מקבלים קצבה גם כשהפקיד רואה מול העיניים את הפציעה או המחלה. הסייגים שמשמשים נגד האזרח כל כך רבים שהפקיד יכול בקלות להיאחז בהם ולמצוא כיצד להתנער מכם. לדוגמה: "לא הוכחת שהפציעה/המחלה נגרמה כתוצאה מהפעילות". עם עורך דין זה לא יקרה משתי סיבות:
 
·         הפקידים מראש נוטים פחות לשאול שאלות כשיש מולם עורך דין שמתמחה בחומר.
 
·         עורך הדין מתנהג כמו הפקידים בביטוח לאומי, ומכיר כמוהם את הנהלים. בשלב מסוים זה מתפתח למעין דו שיח של חידוני נהלים בו בדרך כלל ידו של עורך הדין היא שמנצחת, במיוחד אם מולו ניצב פקיד חדש ולא מנוסה.